ΟΤΕ: μας ενώνει (;)Πριν από λίγες μέρες στο Βλαβοληπτικό (121, Βικτώρια), ο επόπτης του Τμήματος τηλεφωνεί προσποιούμενος τον πελάτη, προκειμένου να ελέγξει κατά πόσο «τα παιδιά» (εμείς είμαστε αυτοί) ανταποκρίνονται στις απαιτήσεις του Τμήματος. Ένα «παιδί» (δηλαδή συνάδελφός μας), προφανώς λόγω πίεσης από τη συνεχή ροή κλήσεων (το 121 είναι ένα από τα πιο εντατικοποιημένα τμήματα του ΟΤΕ), αφήνει στην αναμονή τον επόπτη-«πελάτη» για τρία λεπτά.
Οι συνάδελφοι αρνούνται να καταδώσουν τον/την εγκληματία όπως τους ζητά ο προϊστάμενός τους και ο τελευταίος, που κάτι τέτοια συναδελφικά δεν τα σηκώνει, αποφασίζει -εκδικητικά και αποδίδοντας συλλογική ευθύνη (λες και πρόκειται για καψόνι σε νεοσύλλεκτους) να μεταφέρει ολόκληρη τη βάρδια σε ώρες που δε βολεύουν κανέναν. Συνάδελφοι σκέφτονται ήδη την παραίτηση, αδυνατώντας να ανταποκριθούν.
Πριν από λίγες μέρες στο Telemarketing (Αθηνάς), συνάδελφος που θέλει να βγει διάλειμμα ακούει εμβρόντητος από την επόπτρια ότι αν δεν κάνει έστω και μία πώληση, δεν έχει να πάει πουθενά. Μπορεί το διάλειμμα του ενός τετάρτου να είναι κατοχυρωμένο ήδη από την Επιθεώρηση Εργασίας, ύστερα από παρέμβαση του κλαδικού σωματείου στις τηλεπικοινωνίες, μπορεί κανείς μας να μη φταίει που εν μέσω κρίσης ο κόσμος δεν έχει λεφτά, αλλά τι σημασία έχουν όλα αυτά; Νόμος είναι το δίκιο του επόπτη, της διοίκησης, των μετόχων και της Deutsche Telekom.
Στα μέσα Φεβρουαρίου, οι θυρωροί του κτιρίου του ΟΤΕ στο κτίριο της πλατείας Βικτωρίας απαγορεύουν την είσοδο σε συνάδελφο που δηλώνει ότι έχει έρθει για να μοιράσει φυλλάδια του Σωματείου μας: "το κτίριο είναι υψίστης ασφαλείας: δεν μπορεί να μπαίνει όποιος θέλει. Να λέτε καλά που δεν σας ψάξαμε και τις τσάντες", της λένε, εξηγώντας ότι λειτουργούν βάσει υποδείξεων του συγκροτηματάρχη. «Μεμονωμένο περιστατικό»;
Τα ίδια συμβαίνουν και στην Αθηνάς: συνάδελφοι που μοιράζουν την ανακοίνωσή μας για την Πρωτομαγιά καλούνται να απαντήσουν σε επόπτρια «ποιοι νομίζουν ότι είναι». Απαντούν και συνεχίζουν να μοιράζουν, αφού ο προϊστάμενος εξηγεί ευγενικά στην επόπτρια ότι δεν είμαστε στον 19ο αιώνα και ότι ο συνδικαλισμός δεν είναι παράνομος.
Εδώ και αρκετές μέρες φημολογείται μείωση προσωπικού και μη αντικατάσταση των συμβασιούχων συναδέλφων, των οποίων η σύμβαση λήγει.
Σε μια σειρά από τμήματα γίνονται μετακινήσεις, ο μπαμπούλας της αξιολόγησης έχει ήδη αρχίσει να απειλεί, ενώ στο 11888 διατυπώνονται απειλές σε συναδέλφους, για να μην ξεχνούν να προτείνουν στους πελάτες σύνδεση με τον αριθμό που τους βρίσκουν. Ξέρετε, όχι για τα κέρδη. Για τους φουκαριάρηδες τους πελάτες.
Πριν από λίγες μέρες, ο ΟΤΕ μοιράζει ερωτηματολόγιο («Έρευνα Ικανοποίησης Εργαζομένων»), στο οποίο μας ρωτά αν είμαστε περήφανοι που δουλεύουμε στον οργανισμό, αν πιστεύουμε στους στόχους του και αν γνωρίζουμε τις συνέπειες για όσους δρουν (ΠΡΟΣΟΧΗ ΕΔΩ:) ενάντια στις αρχές και τις αξίες του ΟΤΕ (άρα και των μετόχων και της Deutsche Telekom). Εσείς τι θα απαντούσατε έπειτα από τα παραπάνω;
ας μην αδικούμε τον οτε, όμως:
«μεμονωμένα περιστατικά» συμβαίνουν και σ’ άλλες επιχειρήσεις
με τις ίδιες άξιες
- Στις αρχές της χρονιάς, ο υπεύθυνος καταστήματος της VODAFONE στην Πάτρα παρακαλεί τους εργαζομένους να παραμείνουν στο κατάστημα μετά το κλείσιμο και να γράψουν τα ονόματά τους σε ένα χαρτάκι. Βάζει όλα τα χαρτάκια σε γυάλα και όλοι οι εργαζόμενοι θεωρούν ότι γίνεται κλήρωση για μπόνους από την εταιρεία. Μόλις ο υπεύθυνος τραβάει ένα από τα χαρτάκια, οι παρόντες ανακαλύπτουν ότι σε αυτό αναγράφεται το όνομα συναδέλφου τους, στην οποία ανακοινώνεται η απόλυσή της (βλ. «Έθνος», 23/1).
- Ο μεγαλύτερος «εναλλακτικός πάροχος»-ανταγωνιστής του ΟΤΕ, η FORTHnet A.E, απολύει το Φεβρουάριο τους συναδέλφους Σ. Ψαθά και Ν. Βασιλόπουλο, λίγες μέρες πριν καταθέσουν στο πρωτοδικείο τα χαρτιά της σύστασης σωματείου στην επιχείρηση.
- Σε συνάντησή της με το Σωματείο Εργαζομένων της WIND τον Φεβρουάριο, η διοίκηση της επιχείρησης δηλώνει πως, λόγω της κρίσης, έχουν μειωθεί δραματικά -ακόμη και στα μισά χρήματα- οι μισθοί των στελεχών. Στο αίτημα των συναδέλφων, η διοίκηση να δώσει στη δημοσιότητα τα σχετικά στοιχεία, οι εκπρόσωποι της Διοίκησης απαντούν γελώντας ειρωνικά.
- Στις αρχές Μαρτίου, εργαζόμενη στο κατάστημα της WIND στην οδό Σταδίου στο Σύνταγμα απολύεται, γιατί δεν "πέρασε" στην ετήσια αξιολόγηση. Αξιολόγηση που έχει αναγγείλει ο ΟΤΕ εδώ και καιρό.
Μήπως μαζεύτηκαν πολλά τα «μεμονωμένα περιστατικά»; Μήπως νομίζουν ότι θα φορτωθούμε εμείς την οικονομική κρίση; Μήπως δεν κατάλαβαν τίποτα από τον Δεκέμβριο; Μήπως θα πρέπει να απευθυνόμαστε διαρκώς στην Επιθεώρηση Εργασίας για τα αυτονόητα; Μήπως αυτά (και όχι άλλα) πρέπει να απασχολήσουν το συνέδριο της ΟΜΕ-ΟΤΕ;
Και, τελικά, μήπως είναι ώρα να γραφτούμε στο σωματείο;
Πύλη ενημέρωσης,προβολής και επικοινωνίας της ανεξάρτητης αγωνιστικής πτέρυγας του εργατικού κινήματος(σε διαδικασία επισκευών και ανακατατάξεων)
Τρίτη 5 Μαΐου 2009
Ανακοίνωση Σωματείου Εργαζομένων στα Τηλεφωνικά Κέντρα του ΟΤΕ
Εγγραφή σε:
Σχόλια ανάρτησης (Atom)
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου