Μετά τους νόμους της διάλυσης των εργασιακών σχέσεων, της κοινωνικής ασφάλισης, τις μειώσεις των μισθών, στο στόχαστρο των ελεγκτών του ΔΝΤ και της κυβέρνησης έχουν μπει οι συγκοινωνίες.Απολύσεις, μετατάξεις προσωπικού, ιδιωτικοποιήσεις είναι στα άμεσα σχέδια προκειμένου να εξαλειφθούν τα ελλείμματα και να μετατραπούν οι συγκοινωνίες σε κερδοφόρες επιχειρήσεις. Στην πραγματικότητα, η ακήρυχτη οικονομική χρεοκοπία αναγκάζει την άρχουσα (προς το παρόν) τάξη, να ξεφορτωθεί το κοινωνικό κράτος διαλύοντας την παιδεία, την υγεία και πρόνοια, μαζί και τις μεταφορές κηρύσσοντας τον πόλεμο στην εργατική τάξη και τα λαϊκά στρώματα.
Πρώτος στόχος έχει τεθεί ο ΟΣΕ και η πώληση του 49% της ΤΡΕΝΟΣΕ.Διόλου τυχαία ακούστηκε η COSCO γνωστή από την ιδιωτικοποίηση των ΣΕΜΠΟ στον Πειραιά ως πιθανός αγοραστής με στόχο την κυριαρχία στις μεταφορές.2.500 εργαζόμενοι στον ΟΣΕ απειλούνται άμεσα με απόλυση.Για τις συγκοινωνίες της πρωτεύουσας σχεδιάζεται η ενοποίησή τους σε δύο φορείς.Ένας σταθερής τροχιάς (Μετρό, ΗΣΑΠ, Τραμ) και ένας δεύτερος με την ενοποίηση της ΕΘΕΛ με τον ΗΛΠΑΠ. Ευελπιστούν ότι ο κεντρικός σχεδιασμός της λειτουργίας των δύο φορέων θα εξαλείψει τις επικαλύψεις των δρομολογίων, επομένως θα μειωθούν τα δρομολόγια, και σε συνδυασμό με τις σχεδιαζόμενες απολύσεις σε όλα τα μέσα θα μειωθεί δραστικά το λειτουργικό κόστος.Η αύξηση του εισιτηρίου από τις αρχές Οκτώβρη στα 1,20 Ευρώ θα γεμίσει τα άδεια ταμεία των μεταφορών.
Όμως τα σχέδιά τους είναι και καιροσκοπικά και επικίνδυνα.Το ενιαίο εισιτήριο και κοινό ταμείο των εταιρειών μετέτρεψε σε μια ημέρα το Μετρό, από μοναδική κερδοφόρα εταιρεία μεταφορών σε μαύρη τρύπα αφού τα κέρδη δεσμεύθηκαν από τον ΟΑΣΑ για να καλύψουν τα ελλείμματα των άλλων εταιρειών.Στο Μετρό ήδη δρομολογήθηκαν περίπου 300 απολύσεις.Είναι ακριβώς ανάλογη πολιτική με εκείνη που εφαρμόστηκε στα ασφαλιστικά ταμεία και με ανάλογα αποτελέσματα.Όμως το πιο κρίσιμο και επικίνδυνο σημείο είναι η προοπτική λειτουργίας των εταιρειών μεταφορών στη βάση του καπιταλιστικού κέρδους καταργώντας τον κοινωνικό τους χαρακτήρα. Ο πρώτος όρος για την ομαλή λειτουργία των συγκοινωνιών είναι να διασφαλίζεται η ασφάλεια της μεταφοράς.Και είναι ακριβώς αυτός ο όρος που δεν επιτρέπει εκπτώσεις στην ακριβή συντήρηση και στην υψηλή ειδίκευση του προσωπικού που απαιτεί ο βαρύς εξοπλισμός των εταιρειών αυτών.Το κέρδος μπορεί να επιτευχθεί μόνο σε βάρος της ασφάλειας,της ποιότητας και της ταχύτητας μεταφοράς.
Ο κοινωνικός ρόλος των μεταφορών αναδεικνύεται πρώτα από όλα από την φύση του έργου που προσφέρουν και η υπεράσπισή του είναι άρρηκτα δεμένη με την υπεράσπιση των εργασιακών κεκτημένων και του δικαιώματος στην δουλειά.Αν υλοποιηθούν τα σχέδια τρόικας – κυβέρνησης θα είναι ένα μεγάλο χτύπημα για την κοινωνία συνολικά και για το εργατικό κίνημα ιδιαίτερα.Πιστεύουμε ότι η υπεράσπιση των μεταφορών δεν αφορά αποκλειστικά τους εργαζόμενους σ΄ αυτές και ότι είναι ιδιαίτερα κρίσιμο ζήτημα για να αφεθεί η διαχείρισή του στην συνδικαλιστική γραφειοκρατία.Εμείς καλούμε συλλογικότητες, αγωνιστές, συνδικάτα, όλους τους ενδιαφερόμενους να παλέψουμε από κοινού για την ανατροπή των σχεδίων τους στις μεταφορές. Αυτός που χρεοκόπησε είναι ο καπιταλισμός και όχι οι μεταφορές
ΟΛΟΙ ΣΤΗΝ ΚΟΙΝΗ ΑΠΕΡΓΙΑΚΗ ΣΥΓΚΕΝΤΡΩΣΗ ΚΑΙ ΠΟΡΕΙΑ ΤΩΝ ΣΙΔΗΡΟΔΡΟΜΙΚΩΝ ΚΑΙ ΤΩΝ ΕΡΓΑΖΟΜΕΝΩΝ ΣΤΙΣ ΔΗΜΟΣΙΕΣ ΣΥΓΚΟΙΝΩΝΙΕΣ ΤΗΝ ΤΕΤΑΡΤΗ 08 ΣΕΠΤΕΜΒΡΗ
(ΣΥΓΚΕΝΤΡΩΣΗ ΣΤΗΝ ΠΛ. ΚΟΤΖΙΑ 12 : 00 Μ.Μ.)
ΝΑ ΥΠΕΡΑΣΠΙΣΟΥΜΕ ΤΟΝ ΚΟΙΝΩΝΙΚΟ ΧΑΡΑΚΤΗΡΑ ΤΩΝ ΜΕΤΑΦΟΡΩΝ
ΑΜΕΣΗ ΕΠΑΝΑΠΡΟΣΛΗΨΗ ΤΩΝ ΑΠΟΛΥΜΕΝΩΝ
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου